Bilaterale Spinalkanalstenose

Die Mehrheit Spinalstenose ist einseitig, wie es auf Grund auftritt, um den Verschleiß an der Wirbelsäule während des gesamten Lebens. Dies bedeutet, dass der Schaden ist oft umfangreiche auf einer Seite der Wirbelsäule einfach aufgrund einer etwas höheren Grad an Aktivität auf einer Seite des Körpers als das andere. Bilaterale Stenose, wenn es auftritt, oft aufgrund einer angeborenen Anomalie, die Probleme verursacht durch Foramenstenose oder erstellt eine Prädisposition für Stenose mit nur einer kleinen Menge von Osteophyten Wachstum oder Scheibe Vorwölbung entwickeln. Viele Menschen mit Spondylolisthesis finden, dass sie sich entwickeln bilateralen Foramenstenose wie die Wirbelsäule rutscht nach vorn in gleichem Maße auf beiden Seiten.



Die Symptome der Bilaterale Spinalkanalstenose

Symptome der bilateralen Stenosen sind wie für andere Arten von Stenosen gleich, aber unterscheiden sich durch ihre Präsenz auf beiden Seiten des Körpers. Ist eine Person mit einseitiger Spinalstenose kann radikuläre Schmerzen in ihrem rechten Arm oder Ischias in einem Bein nur, a person with bilateral stenosis suffers from pain on both sides due to nerve compression at either side of the spine. The general causes of bilateral spinal stenosis remain the same, with osteophyte growth and disc bulging or herniation the major culprits.

Bilaterale Spinalkanalstenose

Rheumatoid arthritis may also be implicated in some cases as this tends to create a symmetrical pattern of arthritic symptoms throughout the body rather than the asymmetry usually observed with osteoarthritis (spondylosis in the spine). Ligament calcification can also cause bilateral spinal stenosis if it puts equal pressure on both sides of the spinal canal, as can whiplash-induced damage on both sides of the cervical vertebrae. Degenerative disc disease may lead to compression of spinal nerves on both the left and right side of the intervertebral space but is more usually confined to a rupture in one direction only. It may be that patients experience bilateral spinal stenosis from disc herniation or osteophyte growth at neighbouring vertebral levels that create similar symptoms.

Diagnosing Bilateral Spinal Stenosis

MRI scans, and CT scans can help to identify possible areas of stenosis in the spine, but X-Rays may require more extensive scrutiny and/or scans from different angles in order to locate bilateral stenosis. Due to the proximity of spinal nerves on either side of the vertebrae, it can be difficult to determine if both sets of nerves are creating symptoms. Selective nerve-root blocks may allow some of the analgesic and anti-inflammatory to diffuse across to the nearby nerve and compromise the results when used diagnostically. Back surgery on one side of the spinal canal may, deshalb, not fully address a patient’s symptoms of bilateral stenosis if incorrectly diagnosed.



Bilateral Spinal Stenosis Treatment

Treatment is usually conservative for unilateral spinal stenosis as it is often caused by a bulging or herniated disc that might resolve itself. Bilateral spinal stenosis jedoch, may be considered more likely to require surgical intervention through decompression back surgery as the condition implies some degree of mechanical pathology that is unlikely to be addressed by NSAIDs, Physiotherapie oder Ruhe. Foraminotomie die Ausfahrt-Raum der Spinalnerven erweitern, Diskektomie einen stark degenerierten Bandscheibe entfernen, die X-Stop Verfahren Bandhöhe wiederherstellen, oder Spondylodese notwendig sein kann, neu auszurichten und die Wirbelsäule zu stabilisieren und zu verhindern, Nervenkompression.

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